top of page
event.jpg
Vyhledat

České destiláty musí uspět i v zahraniční konkurenci: Proč je srovnávání na mezinárodní úrovni zásadní


Česká produkce destilátů má hlubokou tradici a kvalitu, která roste díky generacím mistrů, inovacím a pečlivé výrobě. K tomu, aby si české destiláty skutečně našly své pevné místo na světovém trhu a budovaly reputaci značek i celé země, však nestačí být nejlepší pouze doma. Klíčové je srovnávat české produkty i se světovou konkurencí – to je jediný způsob, jak mohou domácí destiláty dosáhnout globální úrovně uznání.

 

Mezinárodní srovnání umožňuje získat objektivní pohled na kvalitu českých produktů. Destiláty, které obstojí v přísném hodnocení vedle výrobků z tradičních destinací jako Skotsko, Jamajka, Francie nebo Mexiko, potvrzují svou kvalitu nejen pro domácí trh, ale i pro zákazníky a odborníky z celého světa. V soutěžích, jako je Czech National Spirits Competition (CNSC), se čeští výrobci pravidelně setkávají se zahraničními konkurenty, což přináší cennou zpětnou vazbu a zároveň inspiraci pro další rozvoj a inovace.

 

„Čeští výrobci nežijí ve vakuu. Každý den jsou poměřováni se zahraniční konkurencí v barech, restauracích, hotelech, eshopech, klasických obchodech. Medaile z malé lokání soutěže může být prima, ale na trh nemá žádný vliv. Proto budujeme silnou mezinárodní soutěž, rosteme každý rok o 100% a doufáme, že pro rok 2025 tomu nebude jinak. O tom, že naši soutěž bere a bude muset brát i zahraniční vážně, je fakt, že letos budeme jediní, kdo bude mít oficiální vzorky z Číny. Pro rok 2025 očekáváme první „vlaštovky“ z Japonska a Jižní Koreji a značný nárůst spolupráce právě v Asii. Již nyní si vybíráme porotu pro rok 2025, protože bude muset být minimálně dvojnásobná,“ vysvětluje zakladatel CNSC Martin Krupička.   

 

Porovnávat české produkty na mezinárodní úrovni je výzvou, která přináší nárůst prestiže pro výrobce a může vést i k obchodním příležitostem. Čeští výrobci mají co nabídnout a jejich úspěchy v zahraničí posilují pozici české produkce na globálním trhu. Tím se otevírá cesta pro export a expanzi, což znamená lepší rozpoznatelnost značek a zájem zákazníků i distributorů.

 

Pokud české destiláty obstojí vedle světové konkurence, přináší to nejen úspěch jednotlivým výrobcům, ale také skvělou pověst českého řemesla, tradice a kvality. Tento postup je zásadní pro dlouhodobou stabilitu a růst celého odvětví, které má potenciál konkurovat světové špičce.

bottom of page